Jak planować wycieczkę szkolną ? Do jakiego miejsca wybrać się ? O czym z pewnością musimy pamiętać?

Każdy uczeń lubi wycieczki szkolne. Jak zresztą możemy ich nie lubić, gdy dzięki nim właśnie możemy się trochę wyluzować, na moment o nauce i obowiązkach. Zorganizowanie szkolnej wycieczki to jednak duże przedsięwzięcie, które musi być idealnie zorganizowane. O czym należy więc z pewnością pamiętać, jak do tego mamy podejść ?

Wycieczka szkolna integracyjna
Author: Southbank Centre
Source: http://www.flickr.com
Wycieczka głównie ma ambitne założenia, ma przyczynić się do nabywania wiedzy przez uczniów. Jest ona najbardziej dla nich atrakcyjna, gdyż połączyła ona czynny relaks z czynnym poznawaniem. Wycieczka szkolna jest także, a co wspomnieliśmy już na początku, wolna od stresu lekcyjnego i licznych szkolnych obowiązków. Są różnorakiego rodzaju opcje spędzenia takiego czasu, począwszy od przebywania w górach, wycieczki (wycieczki szkolne lubuskie) udającej się nad morzem, albo spędzenia czasu w większym mieście, przykładowo jeżeli mowa o wycieczki szkolne Warszawa będzie tu doskonałym pomysłem.

Jest to miasto, w którym jest sporo interesujących miejsc, więc każdy człowiek znajdzie coś dla siebie. Warszawa to nasza stolica, a więc poza tym możemy zobaczyć tutaj wiele zabytków historycznych, jaki każdy musi poznać. Identycznie jak zielone szkoły Warszawa to bardzo idealne miejsca, żeby takową wycieczkę zorganizować. Wycieczki szkolne kształtują osobowość każdego ucznia, a to przez to, że poznawane będą symbole kulturalne, a także pomniki przyrody. Wycieczki szkolne uczą zgodnego działania w grupie, zasad zachowania się w różnych sytuacjach. Umożliwiają zdobyć wiedzę, weryfikować to, co się już wie z faktycznym stanem rzeczy. Jednak, aby taka wycieczka (zobacz również zwiedzanie Krakowa) spełniła swoje zadania powinna zostać jak najbardziej zaplanowana.

Możemy w zasadzie rozdzielić to przygotowanie na trzy fazy. W pierwszej przygotowujemy wycieczkę, to znaczy wszystko organizujemy tak, żeby było pomysłowe, interesujące oraz specjalne. W następnej fazie realizujemy wycieczkę, a jak nazwa wskazuje przechodzimy od fazy planu do fazy konkretów. Druga faza to więc sedno, czyli wycieczka. Równie jednakże ważna będzie trzecia, ostatnia faza, w jakiej sumujemy wyjazd. Należy wtedy oszacować jakie było zachowanie konkretnych uczniów, ale jeszcze ważniejsze jest sprawdzenie, co uzyskaliśmy dzięki takiej szkolnej wycieczce. Ta wiedza może nam bowiem mocno pomóc w życiu przyszłym.